úterý 12. května 2015

Jak jsem zjistila, kde je dobré mít celý svět


Celý svůj život dumám nad tím, jaká bych měla být. Dost často přemýšlím také nad tím, čím bych měla být a jestli práce, kterou právě dělám, je ta, kterou bych měla dělat napořád. Nápadů mám v hlavě milion, ale vždycky tak nějak dumám nad tím, jak to udělat a jestli to náhodou nebude špatně. Rozhodla jsem se, že přestanu dumat, do něčeho se pustím a uvidím, jak to všechno dopadne.

Koneckonců, dřív jsem tak věci dělala a vždycky to dopadlo dobře. Například, když jsem chodila na střední školu, jeden večer jsem se rozhodla, že se ráno probudím, budu se usmívat na celý svět a všechno půjde snadno. To ráno, kdy jsem se probudila s úsměvem, si pamatuju jako dnes…bylo to o Vánocích. To se asi všechna přání a rozhodnutí plní rychleji. Ten rok, kdy jsem se každé ráno budila s úsměvem, byl ten nejhezčí v mém životě a všechno šlo opravdu samo a snadno. Povedlo se mi odcestovat téměř na dva měsíce do Španělska (to se na střední škole povede málokdy). Všechny překážky, které se mi postavily do cesty, jsem přeskakovala s opravdovou lehkostí…ani jedno zaškobrtnutí.

Jenže pak tenhle rok skončil a v mém životě se objevilo spoustu trápení větších i menších, které už tak snadno překonávat nešlo. Loňský rok byl takový schizofrenní, začal, jako když cumláte sladký bonbón, jak se blížíte do poloviny, je pořád sladší a sladší a vy si říkáte, že to už snad není ani možný, abyste cítili takovou lahodnou chuť. Pak se ale najednou ta sladká chuť překlene do něčeho, o čem nejdřív nevíte, co si máte myslet. Čím déle ten bonbon máte v puse, tím víc si říkáte, jestli to nejde nějak zastavit a vyplivnout ho. Bohužel, nejde! Musíte vytrvat i s tou pachutí, která se drží ve vašich ústech a můžete si zuby čistit klidně celý den, ale pachuť pořád zůstává, ba co hůř, stále se zhoršuje.

S každým dalším kopancem si říkáte, kdy už to skončí a najednou nevíte, co jste dělali před tím, že se vám žilo tak krásně a co jste udělali špatně, že teď už to tak nejde. A právě v téhle chvíli jsem se zastavila, sedla si k počítači, připojila grafický tablet a začala kreslit. Vyšlo to tak nějak samovolně, nebylo potřeba nad tím nějak dlouho přemýšlet. Prostě není potřeba dělat nic, aby se život vrátil do těch správných kolejí, kdy se žije krásně. Když sám život nebude chtít, můžete se stavět na hlavu a odrážet ušima, ale stejně se nevrátí. Tak jsem si při tom kreslení prošla takovou očistnou kůrou a dokreslila s malým poselstvím. Celý svět mám u … nohou! A někdy jinde ;)


Žádné komentáře:

Okomentovat